NMBS app … hopeloos !

De NMBS slaagt er in om met een nieuwe update van haar app volledig foute informatie aan de reiziger door te geven. Wie vandaag de update van de app heeft gedownload (versie 4.2.5 voor IPhone) schrikt zich een hoedje als hij de uurregeling wil weten voor een trein van Geraardsbergen naar Antwerpen. De snelste verbinding met overstap van pakweg 10 minuten in Brussel-Zuid  wordt zelfs niet vermeld én de app geeft suggesties met een veel langere reistijd.

Wie via de app van Geraardsbergen naar Brussel-Zuid wil reizen krijgt enkel de omweg via Denderleeuw. De snelste verbinding (42 minuten) via Edingen wordt niet meer vermeld.

Het allerergste is dat de NMBS hier allemaal mee weggeraakt. De eigen diensten oefenen er geen controle op uit, de overheid die subsidieert heeft blijkbaar geen interesse  én bij de gebruikersorganisaties (TreinTramBus, Navetteurs en Test-Aankoop) die het zouden kunnen signaleren blijft het stil (en daarmee bedoel ik de problematiek rond de foute digitale en papieren dienstregelingen).

Daarentegen slaagt de NMBS er niet meer in om gewoon nog maar een spoorboekje in PDF zonder fouten online te zetten (de IC-treinen uit Genk worden nog altijd  in Brugge gesplitst, met een deel naar Knokke en een deel naar Blankenberge).  Recht op correcte informatie is blijkbaar niet meer belangrijk laat staan dat de reiziger via de app gewoon verkeerd wordt geïnformeerd. Het is het nieuwe normaal waar we in tijden van sociale media moeten mee leven…

3 reacties op “NMBS app … hopeloos !”

  1. Het spijtige is dat er geen gebruikersorganisatie, die naam waardig, is. De NMBS vervoert pakweg 750.000 reizigers per dag, maar het forum van Trein Tram Bus krijgt ocharme een post om het jaar.

  2. Op de lijn Mechelen – Leuven kondigt men al drie weken de stoptrein op het verkeerde uur aan, in de stations. De app geeft gelukkig het juiste uur (tenzij het nu, in februari, weer wijzigt).

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *