P8922

Soms heb ik de indruk dat ik altijd in de buurt van storingen zit. Vandaag was het niet anders : deze ochtend trein P7513 defect te Ath, deze namiddag een storing aan de seininrichting te Schaarbeek en een defecte trein op L94 tussen Edingen en Halle. We sporen vanavond vanuit Antwerpen naar Brussel-Noord met trein 2038 (loc 1847 als trekpaard van dienst). Op perron 12 in Brussel-Noord is er een probleem met de verplaatsing van reizigers… de treinen stoppen niet dicht genoeg bij de zuidelijke ondertunneling (kant Brussel-Centraal) zodat op geringe perronbreedte een pak reizigers zich moeten verplaatsen. Ik verlies er gegarandeerd een minuut en wanneer je overstaptijd beperkt is, is dat een probleem. Bovendien is het onveilig. Horden mensen die door mekaar laveren.

We zijn nog op tijd voor trein 2238 naar Denderleeuw – Gent Sint-Pieters (M6-rijtuigen). Zoals zo vaak wordt in de spits de vertraging zonder al te veel problemen gegenereerd. We komen met +8 aan in Denderleeuw en dat is nog voldoende op tijd voor trein P8922 naar Geraardsbergen, een semi-directe trein die op tal van klanten kan rekenen (net als trein 8921). Alleen komt deze trein wat te laat als ledig materieel uit Geraardsbergen aan en dan pas zie je hoeveel mensen er op het perron staan te wachten. De twee klassieke motorstellen tellen toch 100 tot 150 reizigers voor Ninove en Geraardsbergen. Met een vertraging van 8 minuten komen we aan in Geraardsbergen (trein 8968 krijgt aan de Y Nederboelare voorrang). We noteren vandaag 20 minuten vertraging. Niet zoveel uiteindelijk, maar ik heb wel de indruk dat het minder goed loopt dan pakweg een jaar geleden.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *