7572 en 8572

Vanochtend kon u mij terugvinden in het laatste Desiromotorstel van trein 7572 / 6557 Geraardsbergen – Edingen – Halle – Brussel – Ottignies. Bij aankomst in Brussel-Zuid kan ik nog eens gek doen en overstappen op de IC9219 naar Amsterdam… zelfde perron… gevolgd door de overstap op de IC2006 in Brussel-Noord. We komen stipt op tijd aan in Antwerpen-Berchem, de IC9219 (via Brussels Airport) noteert +6. Zo hebben we nog tijd in overvloed om over te stappen op een PCC-tram van de verbinding Berchem – Melkmarkt. Alleen is de reclame de dag van vandaag helaas om misselijk van te worden als je naar buiten moet kijken. Hetzelfde treft ook de reizigers die in de speciale Desiro treinstellen zitten die voorzien van een reclame voor Kuifje in Trainworld. Ik hoop dat dit een eenmalige gebeurtenis is. Voor de reizigers die al te kampen hebben met de slechte indeling in deze treinstellen is het absoluut geen meerwaarde om nog eens misselijk te worden wanneer je naar buiten kijkt.

Vanavond gaat het met trein 2037 vanuit Antwerpen terug naar Brussel (slechts 5 M6-rijtuigen !) en de overstap in Brussel verloopt vlot terug naar Geraardsbergen met trein 8572 (uit Ottignies). Ik  zit opnieuw op mijn zelfde plaats van deze ochtend. De  Franstalige treinchef voert tussen Brussel-Centraal en Brussel-Zuid nog een laatste controle uit én in Brussel-Zuid wordt dan van treinbegeleider en van machinist gewisseld, wat meestal zeer snel en stipt gaat (idem in trein 7572 te Brussel-Zuid).

Met een vertraging van amper +3 komen we tegelijk binnen met een klassiek motorstel dat P8589 Ath – Lessines – Geraardsbergen verzekert. Een welgekomen afwisseling sinds de L-treinen naar Mons – Tournai – Moeskroen  bestaan uit Desiro’s.

De werken te Mechelen gaan vooruit… wat een immense werf en het kan niet op voor de Mechelaars, hun burgemeester is nu de beste burgervader ter wereld…  Op de achtergrond de Centrale Werkplaats van de NMBS !

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *