8922

Ik heb weer het gevoel vandaag dat ik de verkeerde cocktail aan treinen gekozen heb. Loopt het via Gent goed, dan zit ik op een trein naar Brussel en omgekeerd. Vanochtend vertrouw ik weer teveel op het liegebeest van dienst : de app van de NMBS en dat kan je als reiziger beter niet doen.

De 2006 Charleroi-Sud naar Antwerpen-Centraal die ik normaal wil halen, bouwt alweer een grote vertraging op (op maandag misschien de dienstregeling aanpassen voor deze trein) en ik neem plaats op de 3107 met vertrek om 07.57 uur op spoor 19 in Brussel-Zuid. Ik verwacht dat trein 2006 tussen Mechelen en Antwerpen uiteindelijk de 3107 zal voorbijsteken of tenminste zal wachten op vertrek maar zoals gezegd de NMBS app reageert met vertraging en pas veel te laat (wanneer ik in Mechelen op perron 7 sta) loopt de vertraging van die 2006 op, zo veel zelfs dat de trein wordt afgeschaft vanaf Antwerpen-Berchem. Dat scheelt weer een slok in de vertragingsstatistieken van de NMBS.  

Ik had vanochtend ook de omroeping van mijn leven kunnen maken in rijtuig 61006, maar heb het toch maar niet gedaan.

In de avondspits maken we het omgekeerde mee. Als er nu één trein is die altijd stipt op tijd vertrekt in Denderleeuw naar Geraardsbergen (met enkel stop in Ninove) is het toch wel trein 8922… er mag geen kat opzitten, toch zal deze trein leeg vertrekken, al komen er nog 4 treinen uit Brussel aan en lopen de reizigers in recordtijd naar perron 8. Deurtje dicht en weg, liefst zonder reizigers.

Vandaag halen we zeer nipt deze trein, maar ik vermoed dat een paar mensen zijn achtergebleven in Denderleeuw. De normale L-trein volgt 5 minuten later, maar enkele minuten “speeltijd” (zeker bij aankomst van een drukke trein uit Brussel) moet toch kunnen voor deze semi-directe trein naar Geraardsbergen (vertrek om 17.51 uur). Niet dus. Informatie naar de klant was dus weerom nul in Denderleeuw, het station waar ik als treinreiziger zelf de meeste problemen ervaar (in verband met aansluitingen). Ik heb de indruk dat ze hier een premie opstrijken voor elke trein die op tijd weg is ongeacht of er nog honderd reizigers in aantocht zijn via de onderdoorgang of niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *