De NMBS klantendienst heeft altijd gelijk

Zelfs als ze geen gelijk hebben. Ik kreeg van “Kristof”, de customer relations assistent (medewerker klantendienst dus) antwoord op mijn klacht over trein 8576 die op 4 december bijna voor de ogen van tientallen reizigers compleet leeg naar Geraardsbergen vertrok.

De betrokken medewerker van de zogenaamde klantendienst is schitterend in het ontwijken van mijn vragen. Er is ook geen enkel moment een inspanning geleverd om te weerleggen waarom trein 8576 niet meer kon wachten.

De klantendienst doet ook geen onderzoek. Ik geef de feiten : een trein vertrekt in Edingen naar Geraardsbergen, net nadien vertrekt 8576 ook naar Geraardsbergen maar compleet leeg. Doordat deze trein achter die eerste trein sleept tussen Edingen en Geraardsbergen is er een vertraging van de lege trein bij aankomst in Geraardsbergen van 7 minuten. 7 minuten die perfect konden gebruikt worden om de trein in Edingen te doen wachten. Deze 8576 wordt bij aankomst in Geraardsbergen niet meer gebruikt en blijft stilstaan op spoor 5 tot de volgende ochtend om weer te rijden als trein 7572 naar Brussel en Ottignies.

En over de rol van de onbeschofte en niet-ge├»nteresseerde onderstationschef in Edingen wordt absoluut niet gesproken. Op die manier kan je bij de NMBS 100 jaar “werken”.

Conclusie : customer relations assistent Kristof is duidelijk bedreven in het samenstellen van standaardbrieven die niets te maken hebben met een antwoord op het probleem. Vroeger werd nog nagegaan waarom iets fout liep en kwam er eventueel een oplossing op tafel voor in het geval het nog eens zou gebeuren. Ik ben er zeker van dat de NMBS geen onderzoek gevoerd heeft in deze zaak. Gewoon het standaardantwoord geven van “aansluiting gemist”. En de volgende keer gebeurt het gewoon weer !

Heel erg jammer toch dat de man ter plaatse op het perron in Edingen wel aanwezig was om de treinchef IC1938 Brussels Airport – Tournai te groeten, maar de reizigers voor een P-trein die speciaal wordt ingelegd voor reizigers die van deze IC komen gewoon laat stikken en nog onbeschoft is ook. Dat is volgens de NMBS wel toegelaten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *