IC2006

De titel van deze bijdrage zal u wellicht nog regelmatig zien voorbij komen de volgende dagen en weken… IC2006 alias de trein van Charleroi-Sud naar Antwerpen-Centraal aankomst om 7.46 uur in Brussel-Zuid en vertrek om 7.48 uur. Dit moet zowat de trein met de meest chronische vertraging zijn in NMBS-land. Elke dag is het prijs. Ook vandaag, maar het bleef gelukkig beperkt tot 20 minuten bij aankomst in Antwerpen-Berchem. De NMBS app vertoont overigens vaker fouten maar meer daarover later.

Vanavond had het toilet in het A-rijtuig van trein 2038 Antwerpen-Centraal naar Charleroi-Sud dan weer kuren… na het drukken op de spoelknop was het toilet net iets te enthousiast en braakte het een geut spoelwater over mijn schoenen… de volgende bezoeker heb ik persoonlijk gewaarschuwd en die koos uiteraard een ander toilet want had het afvalwater in gedachten.

Vandaag ook de introductie van het nieuwe controlesysteem van de treinbegeleiders… de treinchef kwam langs, monsterde mijn Mobib-kaart langs beide kanten en gaf het terug. Er is zelfs geen apparaat meer nodig ! Blijkbaar zijn enkele treinbegeleiders “inwendig” uitgerust met dit nieuwe┬ásysteem… Het doet me denken aan die treinchef enkele maanden geleden die eigenhandig het “biep biep” geluid maakte…

2 reacties op “IC2006”

  1. Prachtig, Steven! Iedere rechtgeaarde OV-gebruiker zit op je bijdragen te wachten. En hopelijk beseffen ze ook bij de beleidsmakers dat zo een blog verplichte lectuur is: ze zouden er zo de lessen uit kunnen trekken over wat bij de OV-gebruiker leeft.

  2. Hartelijk bedankt, Vic ! Jouw bericht doet me heel veel plezier ! De meeste beleidsmakers leven helaas in een bubbel, al zijn er uitzonderingen. Laat ons hopen dat er soms eentje stiekem op zijn werk dit leest (net als jouw ervaringsblog).

Laat een reactie achter op opdetrein Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *