Vlotjes

Het is niet elke dag kommer en kwel. Vandaag verloopt vrij vlot, alleen lijk ik wel op stap met het nieuwe systeem van de toekomst : de eenmansbediening, geen treinchef meer aan boord. Van Geraardsbergen naar Antwerpen en terug naar Brussel tot Denderleeuw. Geen treinbegeleider gezien. Enkel in de laatste trein van de dag, trein 1568 Denderleeuw – Geraardsbergen – Edingen – Halle – Brussel – Schaarbeek daagt er plotseling toch nog een lonely wolf als treinbegeleider op.

De treinchef van IC2239 Tongeren – Gent Sint-Pieters is wel alert voor de uitstappende reizigers te Liedekerke. Tot 4x toe wordt de hele litanie van het verbod tot afstappen in de vier laatste rijtuigen opgezegd. Gelijk heeft ze, want ik vermoed dat het daar geen gemakkelijke zaak is…

Trein 1568 is dus de laatste trein van de dag en die zit aardig vol is mijn indruk. De gewoontereizigers weten het al, enkel het eerste motorstel rijdt naar Geraardsbergen – Schaarbeek. Als een bezetene zie ik toch een aantal mensen op het toegangsknopje van het tweede stel drukken. Dat laten we echter achter in Denderleeuw.

En tot slot nog eens een goede raad voor de ontwikkelaars van de NMBS app. Laat jullie applicatie eens testen door mensen die er elke dag mee te maken hebben.

Dan zou je ongetwijfeld merken dat sommige aankondigingen voor een probleem in Luxemburg storend zijn als je op een trein van Brussel naar Denderleeuw zit. Enige logica ziet precies niet in dat systeem en er wordt door de jaren heen ook niets bijgeleerd. Dit is maar één kleine opmerking in een waslijst van wel 20 zaken die absoluut beter kunnen, maar we weten dat de NMBS liever geen goede raad ontvangt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *